Dronpíxel, de Riudellots de la Selva a la Super Bowl

Des de Catalonia Smart Drones fem un resum de les jornades del passat Mobile World Congress 2017 i presentem els membres de la comunitat que hi van assistir

Barcelona, 21 juny 2017 – “Arribem a on altres aeronaus no poden”. Aquest és un dels lemes de dronpíxel, el segon operador oficial de drons de les comarques gironines, on va aterrar l’any 2014. És una de les 75 empreses que conformen la comunitat Catalonia Smart Drones. Dronpíxel és la marca amb què l’empresa blaupíxel, dedicada a programació i solucions web a mida, ofereix serveis de drons per realitzar gravacions audiovisuals i inspeccions tècniques.

Dronpíxel compta amb pilots certificats i l’acreditació de l’Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) per operar drons. L’empresa assegura que el dels drons és un sector amb un gran potencial. “Creiem en el vincle entre la captació d’imatge, el núvol i els drons, però hem de tocar de peus a terra perquè totes aquestes possibilitats estan condicionades pel que poden fer els drons, que actualment tenen moltes limitacions legals”, apunta Lluís Barcons, CEO i developer de blaupíxel. David Vilardell, CEO i Màrqueting Manager de l’empresa, afegeix que és un sector emergent que creix ràpidament i que s’anirà professionalitzant cada vegada més; no obstant això, serà la llei la que marqui el seu futur.

Els drons ofereixen infinitat de possibilitats de vol i captació d’imatges i vídeo allà on altres mètodes són molt costosos. Pel tipus de serveis que ofereix dronpíxel, l’empresa només necessita realitzar inspeccions oculars, per tant no treballa amb càmeres tèrmiques ni espectrals. Disposa de drons amb bateries de darrera generació que permeten el registre d’imatges durant 16-20 minuts de forma contínua.

Dronpíxel aporta una flota de drons que inclou aparells amb posicionament a través d’ultrasons, sense necessitat de comptar amb un GPS. Aquest tipus de drons s’utilitza a l’interior de naus industrials, on no arriba la cobertura. Els clients de dronpíxel són petites i mitjanes empreses i grans corporacions. L’any 2016 es va estrenar al món de la publicitat amb Taco Bell i un dels anuncis més vistos a tot el món, presentat al fenomen televisiu de la mitja part de la Super Bowl.