La Generalitat de Catalunya posa en marxa un programa de formació STEM amb drons

El programa ‘Enlairem la tecnologia: formació STEM amb drons’, és una iniciativa de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital en col·laboració amb la comunitat Catalonia Smart Drones, l’Associació LleidaDrone i l’empresa Hemav

 

Barcelona, 8 maig 2017 – La Generalitat de Catalunya, a través de la Secretaria de Telecomunicacions, Ciberseguretat i Societat Digital, es va unir a la celebració del ‘Dia Internacional dels Drons 2017’ amb el llançament del programa ‘Enlairem la tecnologia: formació STEM amb drons’, una iniciativa que compta amb la col·laboració del clúster Catalonia Smart Drones, l’Associació LleidaDrone i Hemav. El programa vol introduir els estudiants d’ESO i dels darrers cursos de l’educació primària en la tecnologia dels drons.

Aquest programa s’inscriu dins de la línia d’acció del pla STEMcat del Govern per promoure les vocacions tecnològiques al sistema educatiu català que fa referència a la col·laboració de les empreses del sector tecnològic en el foment conjunt de les disciplines STEM (ciència, tecnologia, enginyeria i  matemàtiques) entre els estudiants de Catalunya.

El programa ‘Enlairem la tecnologia: formació STEM amb drons’ es posarà en marxa a partir del curs escolar 2017-18. Consistirà en l’elaboració d’un seguit de propostes didàctiques i una motxilla pedagògica amb diversos materials i continguts per facilitar als estudiants i als professors el coneixement de la tecnologia dron i el treball a l’aula amb aquests dispositius.

Així mateix, durant el primer trimestre del curs s’organitzaran dues trobades amb les escoles participants en què es presentaran els materials de les motxilles als docents. En aquestes trobades també es mostrarà als estudiants diferents tipus de drons, se’ls ensenyarà a construir el kit del dron inclòs en la motxilla pedagògica i es faran demostracions de vol en un entorn controlat.

L’objectiu d’aquesta iniciativa és aprofundir en les competències científiques i digitals dels estudiants, d’una banda, a través dels diferents components elèctrics, mecànics i digitals dels drons i, d’altra banda, a través de les diverses aplicacions en què es fan servir aquests dispositius (la fotogrametria o amidament a partir de tècniques fotogràfiques; el control de conreus, d’incendis, d’inundacions o de plagues; la revisió d’instal·lacions i d’infraestructures, etc).