Un projecte liderat per Eurecat assajarà l’ús de drons per augmentar la seguretat ferroviària

El centre de recerca tecnològic compta amb un espai a l’estand de Catalonia Smart Drones al Hall 8 NEXTech (8.0G1).

 

Notícia original d’Eurecat.

26 de febrer 2019 – El centre tecnològic Eurecat (membre de Tecnio) coordina el projecte europeu Assets4Rail, que durant els propers tres anys provarà l’ús de drons per monitoritzar l’estat de les infraestructures ferroviàries, com ponts i túnels, amb la finalitat de detectar possibles defectes i d’augmentar-ne la seguretat.

La unitat de Robòtica d’Eurecat anticipa a la Drone Zone de la present edició del Mobile World Congress les funcions que tindran els drons dins del projecte, per poder contribuir a la supervisió de l’estat i al manteniment dels actius ferroviaris, en combinació amb altres tecnologies, com el radar de penetració, el monitoratge de vibracions i soroll i un sistema Building Information Modelling (BIM), de modelat digital 3D.

En paraules de Daniel Serrano, responsable de Sistemes Autònoms d’Eurecat, “aquest projecte ens permetrà continuar els nostres desenvolupaments en drons autònoms per a inspecció d’infraestructures i portar-lo a un sector d’alta rellevància com és el ferroviari”.

“Es tracta d’un exemple del gran potencial dels drons en l’automatització de diferents tasques, aportant a l’hora seguretat i eficiència”, remarca en aquest respecte la directora de Robòtica d’Eurecat, Pepa Sedó.

El projecte permetrà “renovar una xarxa ferroviària europea que és antiga i que ha de fer front a les previsions d’augment del transit en el futur, així com obtenir uns vehicles segurs que ens permetin consolidar el model desitjat”, assegura la responsable de Desenvolupament de Negoci Ferroviari i Logística d’Eurecat, Laia Garriga.

Assets4Rail és un consorci finançat pel programa de recerca i innovació Horizon 2020 en el marc de la JTI Shift2Rail de la Unió Europea i compta amb 19 socis de 10 països. Juntament amb Eurecat, els integrants del projecte són AITEC, SENER i AIMEN (Espanya); EURNEX, TU-Berlin, Witt GmbH IndustrieElektronik, S+V Scherey & Veit (Alemanya); OLTIS GROUP (República Txeca); Lietuvos Gelezinefeliai (Lituania); VILNIAUS Gediminio Technikos Universitetas, Sapienza Università di Roma, Ferrovie dello Stato Italiane (Itàlia); University of Leeds (Regne Unit); FCC-Group i AIT (Àustria); ROADSCANNERS (Finlàndia); ZAG i BEXEL Consulting (Eslovènia).