L’aerotaxi català que promet estalviar més de 200 hores de viatges urbans a l’any

Advanced Air Mobility, membre de la comunitat, ha dissenyat un prototip que arribarà a una velocitat màxima de 300 km/h i vol tenir un preu per viatge similar al dels taxis convencionals

Advanced Air Mobilty (AAM), la start-up amb seu a Sant Quirze del Vallès, ha presentat a l’Exponential Day #3 organitzat per ACCIÓ un prototip de taxi aeri elèctric sota demanda que promet estalviar una quarta part dels viatges que fan els catalans, entre 200 i 300 hores l’any en trajectes urbans i interurbans. La companyia especialitzada en el sector de la mobilitat aèria personal estima que el nou vehicle arribi a una velocitat màxima de 300 km/h i tingui un import al voltant dels 200.000 euros.

“Volem democratitzar l’accés a l’aerotaxi i que tothom el pugui agafar”, ha assegurat el CEO d’AAM, Aitor Martín. És per això que el preu per viatge esperat del seu servei serà similar al dels taxis convencionals, modificant la tarifa perquè, en lloc de calcular-la en funció dels quilòmetres recorreguts, ho faci en funció dels minuts de vol. El responsable de la companyia defineix la seva proposta com a “disruptiva”, atès que “canvia radicalment la mobilitat urbana” i “pretén canviar el concepte de ciutat que coneixem avui en dia”.

Un vehicle autònom i 100% elèctric

El taxi volador d’Advanced Air Mobility utilitza una tecnologia d’ales fixes similar a la dels avions STOL (Short Take-Off and Landing) que possibilita enlairaments i aterratges amb molt poca superfície, de menys de 50 metres, la qual cosa permet utilitzar pistes d’heliports. El vehicle és 100% elèctric i autònom, i en la cabina hi poden viatjar fins a dues persones. “Tenim una eficiència entre 5 i 10 vegades major als nostres competidors i uns costos 10 vegades inferiors”, assegura Martín.

Actualment, el projecte d’AAM es troba en una fase de prototipatge a escala real, la segona d’un projecte de tres parts. La darrera consistirà a aconseguir les certificacions necessàries a Europa i a Amèrica del Nord per validar el producte i començar a comercialitzar-lo, un procés que esperen iniciar el 2025, amb els Estats Units com a mercat d’entrada.

Font: Metadata